mandag den 19. marts 2007

Pls understøttelse.

En del har efterspurgt muligheden for at genere .pls filer i stedet, da .asx ikke understøttes af media portal.

Dette er nu muligt hvis man fodrer scriptet med "pls" på kommandolinien. Jeg har ikke haft mulighed for at teste dette med MP, så det er muligt at det overhovedet ikke fungerer endnu. I så fald drejer det sig kun om mindre justeringer. Meld meget gerne tilbage når det er afprøvet.

Tak til Henrik Ridder for at bidrage med koden til indholdet i .pls filen.

9 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvordan fodrer man scriptet med "pls" på kommandolinien?
Jeg plejer bare at dobbelt-klikke på scriptet.

Nikolaj Christensen sagde ...

Du kan f.eks lave en genvej til filen og tilføje "pls" efter stien til filen i genvejen. (højreklik og vælg egenskaber/properties på genvejen).

Mikkel sagde ...

Hei tak for et godt script! jeg har lige et spg. Jeg bruger mediaportal med pls'erne og det virker rigtig godt, men min forbindelse er kun på 512k så jeg kan ikke se programmerne i den gode kvalitet, er der muglighed for at se dem i mellem kvalitet??

Nikolaj Christensen sagde ...

Hej Mikkel,

Udemærket forslag. Vil prøve at indbygge muligheden for valg af bitrate inden længe. Ser ud til at der er 3 muligheder. 1024, 512 og 256.

Mvh

Nikolaj Christensen sagde ...

Godt at høre at .pls virker generelt i media portal i øvrigt. Manglede lidt feedback på dette.

Anonym sagde ...

Hej Nicolaj
Scriptet vil ikke køre. Jeg får en fejl i linie 242, tegn 7
Procedurekald eller argument ugyldigt: 'InStr'
Kode 800A0005
Fejlen opstår kun for PLS og først efter ca. 6 mapper er oprettet.

Mvh John

Lars sagde ...

Jeg får også samme fejl med pls nu. Det virkede ellers fint for et par dage siden.

Nikolaj Christensen sagde ...

Kan godt reproducere det. Prøver at kigge på det i aften.

Nikolaj Christensen sagde ...

Så skulle det være fixet. Det var en fejl i DR's .asx fil som scriptet ikke var robust nok til at klare. Den nye version er lagt op.

Tak for feedbacken.